Μήνας: Σεπτέμβριος 2011

Δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων για τη φορολόγηση των χώρων λατρείας

Συντάκτης: – 30/09/2011

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα www.amen.gr απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τους φόρους που πληρώνει η Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά και τη φημολογία περί φορολόγησης των χώρων λατρείας, τόνισε:

  • Η Εκκλησία πληρώνει όσα προβλέπουν οι νόμοι. Η Δ.Ι.Σ. εξέδωσε συγκεκριμένη ανακοίνωση όπου καταγράφονται αναλυτικά όλα. Αν κριθεί ότι χρειάζεται να συνεισφέρει περισσότερο γιατί οι συνθήκες είναι εξαιρετικές, αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αλλά είναι θέμα άλλης συζήτησης. Να σας πω ένα παράδειγμα. Είναι εντελώς διαφορετικό να πεις «φορολογώ τους χώρους λατρείας» από το να πεις στην Εκκλησία, «το Έθνος χρειάζεται βοήθεια, αναλάβετε προσωρινά ένα μέρος των δαπανών σας που σήμερα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Δεν είναι ούτε προνόμιο ούτε εξαίρεση να μην φορολογούνται οι χώροι λατρείας και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο την Εκκλησία της Ελλάδας. Ό,τι ισχύει, ισχύει για όλους γιατί αφορά την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να είναι διαπραγματεύσιμο ειδικά για όσους, όπως και ο υποφαινόμενος, ταυτίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την δημοκρατία με το εθνικό συμφέρον.

 

Γεν.Γραμματέας Θρησκευμάτων: «Η Εκκλησία πληρώνει όσα προβλέπουν οι νόμοι»

Συντάκτης: – 28/09/2011

Ο Γιώργος Καλαντζής δηλώνει αντίθετος με το ενδεχόμενο φορολόγησης των Ιερών Ναών και των λατρευτικών χώρων

 

Απόλυτα αντίθετος με το ενδεχόμενο φορολόγησης των Ιερών Ναών και γενικότερα των λατρευτικών χώρων εμφανίζεται ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλατζής, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Amen.gr και τον Νίκο Παπαχρήστου. Είναι η πρώτη φορά που ο κ.Καλατζής, το πρόσωπο που έχει την ευθύνη των σχέσεων της Πολιτείας με την Εκκλησία και τις θρησκευτικές κοινότητες, τοποθετείται με ξεκάθαρο τρόπο σε ένα ζήτημα που προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις – μάλιστα κάποιες από αυτές άγγιξαν τα όρια του λαϊκισμού – και οδήγησε ορισμένους να κατηγορήσουν, εμμέσως, την Εκκλησία της Ελλάδος ότι δεν καταβάλλει φόρους! «Η Εκκλησία πληρώνει όσα προβλέπουν οι νόμοι», τονίζει ο Γεν.Γραμματέας Θρησκευμάτων ο οποίος, ωστόσο, αφήνει να εννοηθεί πως υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους θα μπορούσε η Εκκλησία να βοηθήσει έτι περεταίρω τη δοκιμαζόμενη Κοινωνία, όπως π.χ. αναλαμβάνοντας προσωρινά ένα μέρος των δαπανών της που σήμερα επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε στο Amen.gr και το Νίκο Παπαχρήστου ο Γεν.Γραμματέας Θρησκευμάτων Γιώργος Καλαντζής.

Ν.Π.: Τις τελευταίες ημέρες άνοιξε μια συζήτηση, με αφορμή την έκτακτη εισφορά για τα ακίνητα και την εξαίρεση από αυτή των Ναών, των Ιερών Μονών και γενικά των λατρευτικών χώρων, η οποία γρήγορα κατά την άποψη μου έλαβε χαρακτηριστικά λαϊκισμού με κάποιους να κατηγορούν την Εκκλησία ότι δεν πληρώνει φόρους και δεν συνεισφέρει στην συλλογική προσπάθεια. Ο Αρχιεπίσκοπος έκανε λόγο για πόλεμο κακοήθειας. Προφανώς, αφού η συζήτηση επικεντρώθηκε μόνο στην ορθόδοξη Εκκλησία και όχι συνολικά στους λατρευτικούς χώρους των γνωστών θρησκειών που υπάρχουν στην χώρα. Θα ήθελα ένα σχόλιο σας.

Γ.Καλαντζής, Γεν.Γραμματέας Θρησκευμάτων:Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας προσομοιάζει με κατάσταση πολέμου. Αν η Ελλάδα γυρίσει στην δραχμή θα υποστούμε μια στρατηγική ήττα. Χρειαζόμαστε ενότητα και ψυχραιμία, γι’ αυτό είναι ευτυχής συγκυρία ότι στην Εκκλησία ηγείται μια προσωπικότητα με τις ικανότητες και τα χαρίσματα του Μακαριωτάτου Ιερωνύμου. Έχει κάνει πολύ σημαντικά πράγματα για να στηρίξει την κοινωνική συνοχή και γαλήνη και είναι καθοριστικό ότι το πράττει χωρίς να τα περιφέρει ως εμπόρευμα στα μέσα ενημέρωσης. Αυτή τη στάση οφείλουμε να την αξιολογήσουμε όλοι, να την σεβαστούμε και όχι επειδή δεν διαφημίζεται να κάνουμε ότι δεν υπάρχει. Η Εκκλησία είναι, λοιπόν, εδώ, ισχυρή, αποτελεσματική, δίπλα στο λαό μας και πιστή στην αποστολή της. Αν όλοι ακολουθούσαν το παράδειγμα του Μακαριωτάτου τότε εκείνοι που συστηματικά στρέφονται εναντίον της Εκκλησίας δεν θα είχαν επιχειρήματα. Θα ήταν άλαλα τα χείλη των ασεβών.

Ν.Π.: Ας θέσουμε το ερώτημα ευθέως. Η Εκκλησία πληρώνει φόρους;

Γ.Καλαντζής:Η Εκκλησία πληρώνει όσα προβλέπουν οι νόμοι. Η Δ.Ι.Σ. εξέδωσε συγκεκριμένη ανακοίνωση όπου καταγράφονται αναλυτικά όλα. Αν κριθεί ότι χρειάζεται να συνεισφέρει περισσότερο γιατί οι συνθήκες είναι εξαιρετικές, αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους αλλά είναι θέμα άλλης συζήτησης. Να σας πω ένα παράδειγμα. Είναι εντελώς διαφορετικό να πεις «φορολογώ τους χώρους λατρείας» από το να πεις στην Εκκλησία, «το Έθνος χρειάζεται βοήθεια, αναλάβετε προσωρινά ένα μέρος των δαπανών σας που σήμερα επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό». Άκουσα μιαν ιδέα από έναν Ιερέα που δείχνει ότι μέσα στην Εκκλησία υπάρχει μια διαρκής αγωνία τι να κάνουν για να στηρίξουν την εθνική προσπάθεια. Μου είπε, «δεν θα ήταν μια καλή πρωτοβουλία με βαθύ συμβολισμό, αν με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο που εκπροσωπεί την επικρατούσα θρησκεία, όλοι οι θρησκευτικοί ηγέτες της χώρας μας, μαζί, συμπροσεύχονταν για το Έθνος και μετά κατέθεταν χρήματα στο λογαριασμό της Βουλής των Ελλήνων για την εξόφληση του χρέους;».

Ν.Π.: Είσαστε, λοιπόν, αντίθετος με την φορολόγηση των χώρων λατρείας.

Γ.Καλαντζής:Ναι. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι το τελευταίο που θα χρειαζόμασταν σήμερα ως έθνος, θα ήταν να ζήσουμε μια ιστορία όπως εκείνη με τις ταυτότητες. Διχαστήκαμε, έγιναν συλλαλητήρια, μαζεύτηκαν υπογραφές και τελικά όλα αποδείχθηκαν ένας αγώνας για ένα πουκάμισο αδειανό.

Ν.Π.: Γνωρίζετε αν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αν στις ΗΠΑ, αν στις γειτονικές μας χώρες, του αμέσου ενδιαφέροντος μας λόγω της ιστορικής παρουσίας Ορθοδόξων και των Πρεσβυγενών μας Πατριαρχείων, φορολογούνται οι λατρευτικοί χώροι; Μήπως με την λαϊκίστικη κριτική που ξεκίνησε αφήνονται εκτεθειμένες ορθόδοξες Εκκλησίες σε «ευαίσθητα περιβάλλοντα»;

Γ.Καλαντζής: Στις χώρες που αναφέρατε δεν φορολογούνται οι χώροι λατρείας και αυτή είναι μια πρακτική που δείχνει ένα πνεύμα ανοχής, είναι μια θετική, οπωσδήποτε, στάση. Η ακίνητη περιουσία που δεν εξυπηρετεί θρησκευτικές λειτουργίες, είναι απολύτως λογικό και δίκαιο να φορολογείται όπως ήδη συμβαίνει στην χώρα μας. Ας μην ξεχνάμε ότι στη χώρα μας η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ακμαία και τελικά θα βρει τα χρήματα να πληρώσει γιατί ο λαός θα της τα δώσει, εκεί όμως που η Ορθοδοξία είναι η ελάσσονα δύναμη, ποιος θα βάλει το χέρι στην τσέπη και για πόσο καιρό θα αντέχει να το κάνει;

Ν.Π.: Δεν αποτελεί ζήτημα θρησκευτικών ελευθεριών η απρόσκοπτη άσκηση της λατρείας των πιστών κάθε επίσημης θρησκείας και δεν είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει τέτοιες συνθήκες; Αυτή η εξαίρεση των λατρευτικών χώρων από την έκτακτη εισφορά δεν εντάσσεται σε αυτή τη λογική;

Γ.Καλαντζής: Φυσικά και αποτελεί ζήτημα θρησκευτικών ελευθεριών. Σκεφτείτε τι μπορεί να γίνει στη Θράκη όπου έχουμε μια αναγνωρισμένη θρησκευτική μειονότητα ή τι θέματα μπορεί να ανοίξουν με την Καθολική Εκκλησία ή τους Προτεστάντες ή τους Εβραίους. Θα σας πω όμως ένα παράδειγμα για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το χωριό μου είναι κάτω από την κορφή της Γκιώνας. Έχει πια ερημώσει. Μένουν δυο οικογένειες αλλά έχει 2 εκκλησίες και 3 ξωκλήσια. Η Μητρόπολή μας λοιπόν που είναι φτωχή, δεν θα μπορεί να πληρώσει για όλα. Τι θα κάνει; Ή θα ζητήσει χρήματα από εμάς ή θα κλείσει τις Εκκλησίες και θα δώσει τα κλειδιά στον Δήμαρχο. Φανταστείτε τώρα αυτό να γίνει σε κάποιες συγκεκριμένες ακριτικές περιοχές μας. Κύριε Παπαχρήστου δεν είναι ούτε προνόμιο ούτε εξαίρεση να μην φορολογούνται οι χώροι λατρείας και φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο την Εκκλησία της Ελλάδας. Ό,τι ισχύει, ισχύει για όλους γιατί αφορά την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας και κάτι τέτοιο δεν πρέπει να είναι διαπραγματεύσιμο ειδικά για όσους, όπως και ο υποφαινόμενος, ταυτίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την δημοκρατία με το εθνικό συμφέρον.

Ν.Π.: Κύριε Καλαντζή, ποια νομίζετε ότι θα μπορούσε να είναι η πιο σημαντική συνεισφορά της Εκκλησίας της Ελλάδας για να ξεπεράσουμε την κρίση;

Γ.Καλαντζής:Η κρίση είναι εθνική και μόνο αν την αντιμετωπίσουμε ως τέτοια, μπορούμε να την ξεπεράσουμε. Το μήνυμα της Ορθοδοξίας για την ανάγκη να αφήσουμε το εγώ και να πάμε στο εμείς, ποιος μπορεί να το δώσει καλύτερα από την Εκκλησία; Όσο ο καθένας κοιτά μόνο αν πήρε το δικό του σπίτι φωτιά και φυλάει το νερό για όταν θα φτάσουν οι φλόγες εκεί που κάθεται ο ίδιος, τότε θα καούμε όλοι γιατί το νερό είναι λίγο και η φωτιά μεγάλη.

 

Πηγή: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=7005

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής, στα εγκαίνια της έκθεσης «Οι Εβραίοι στη Θεσσαλονίκη. Ανεξίτηλα σημάδια στο χώρο»

Συντάκτης: – 18/09/2011

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής, παρέστη το Σάββατο 17/09/2011 στα εγκαίνια της έκθεσης «Οι Εβραίοι στη Θεσσαλονίκη. Ανεξίτηλα σημάδια στο χώρο». Η έκθεση διοργανώθηκε από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης με τη συμβολή του Εβραϊκού Μουσείου Θεσσαλονίκης, του Βυζαντινού και του Εθνολογικού-Λαογραφικού Μουσείου της πόλης. Είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια έκθεση διοργανώνεται με πρωτοβουλία ενός θεσμού εκτός της εβραϊκής κοινότητας, γεγονός ελπιδοφόρο και σημαντικό για την Θεσσαλονίκη.

Σημεία της ομιλίας του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων:

«Η σημερινή έκθεση είναι ένα γεγονός που ξεπερνά τα όρια της Θεσσαλονίκης, έχει σημασία για την Ελλάδα και το ελληνικό έθνος και τον τρόπο που βλέπει και κατανοεί τον εαυτό του. Εκτός όμως από αυτό, επιτρέψτε μου να διηγηθώ και μια μικρή, καθημερινή ιστορία που εξηγεί και κάποιους άλλους λόγους εξαιτίας των οποίων βρίσκομαι σήμερα εδώ.

Πριν πολλά χρόνια ένας έφηβος ρώτησε τον παππού του, έναν βετεράνο του πολέμου του 1940, δυο φορές τραυματία στη μάχη, που έζησε την πείνα και την κατοχή: «Τι έπαθαν οι Εβραίοι;». Ο γέροντας του απάντησε: «δεν τα λες καλά παιδί μου. Δεν ήταν οι Εβραίοι. Ήταν οι Εβραίοι μας». Ο γέροντας ήταν ο παππούς μου και αυτή τη μικρή λέξη, αυτό το «μας» δεν θα το ξεχάσω ποτέ».

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων στον αγιασμό της Ριζαρείου Σχολής

Συντάκτης: – 16/09/2011

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, Γιώργος Καλαντζής, παρευρέθηκε σήμερα, 16/09/2011, στον αγιασμό του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου-Λυκείου της Ριζαρείου Σχολής, για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ο κ. Καλαντζής αναφέρθηκε στη μακρόχρονη προσφορά της Ριζαρείου Σχολής, αλλά και στην ανάγκη να θυμόμαστε πάντα ότι το Βυζάντιο έχει αφήσει μια τεράστια και ζωντανή κληρονομιά, που είναι αναπόσπαστο τμήμα της ιστορίας του ελληνικού έθνους.

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζή, για το τέμενος

Συντάκτης: – 07/09/2011

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων στις 7/09/2011

«Το ελληνικό Κοινοβούλιο απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι σε ζητήματα που αφορούν μεγάλα κοινωνικά θέματα αλλά, εν προκειμένω, και τις θεμελιώδεις αρχές της δημοκρατίας, της ελευθερίας και του ελληνικού πολιτισμού, μπορεί να προχωρά σε λύσεις με ευρεία συναίνεση.

Η Ελλάδα με την υπερψήφιση του άρθρου 29 για την κατασκευή του Τζαμιού από 198 Βουλευτές, σχεδόν όλων των κομμάτων, επί 214 παρόντων, αλλά και με την προηγούμενη πρωτοβουλία για την προσευχή της Λύσης της Νηστείας του Ραμαζανίου, εξέπεμψε ένα ισχυρό μήνυμα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας.»

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζή, στην ιστοσελίδα islamonline.net

Συντάκτης: – 05/09/2011

 

 

 

 

 

 

 

1. Πως βλέπει σήμερα το Ελληνικό Κράτος την παρουσία των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα ;

Το ελληνικό κράτος έχει μακρά και επιτυχημένη εμπειρία με μουσουλμανικούς πληθυσμούς. Οι περισσότεροι Έλληνες είμαστε ορθόδοξοι και η ορθοδοξία σεβάστηκε πάντα το Ισλάμ. Ορθοδοξία και Ισλάμ γεννήθηκαν στην Ανατολή και συνυπάρχουν εκατοντάδες χρόνια. Γνωρίζουν καλά ο ένας τον άλλον γι’ αυτό και δεν φοβούνται ο ένας τον άλλον. Όλα τα Συντάγματα της Ελλάδας από το 1822 προστατεύουν απόλυτα το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να έχει όποια θρησκεία θέλει. Νομοθεσία για την ειδική προστασία των δικαιωμάτων των μουσουλμάνων υπάρχει ήδη από το 1881. Αυτή η παράδοση συνεχίζεται μέχρι σήμερα στην Θράκη. Εκεί υπάρχει μια γηγενής μουσουλμανική κοινότητα με δεκάδες τεμένη και πλήρη προστασία των θρησκευτικών της δικαιωμάτων. Υπάρχουν δύο ιεροσπουδαστήρια και τρεις Μουφτήδες στη Θράκη και το ελληνικό κράτος με νόμο έχει προβλέψει την κάλυψη των εξόδων τους ώστε με αξιοπρέπεια να υπηρετούν τη θρησκεία τους. Δύο μουσουλμάνοι έχουν εκλεγεί Βουλευτές σήμερα. Ο ένας μάλιστα είναι θεολόγος.

 

2. Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το κράτος απέναντι στους Μουσουλμάνους;

Εκείνοι που ακολουθούν τις διδαχές του Ισλάμ δεν δημιουργούν προβλήματα ούτε στους γείτονές τους ούτε στο κράτος. Είναι εργατικοί, τίμιοι, σέβονται το κράτος και τους νόμους. Είναι καλοί μουσουλμάνοι. Ίσως να υπάρχουν κάποιοι που θέλουν να μπλέξουν την θρησκεία με την πολιτική αλλά οι πιστοί γνωρίζουν πώς να τους απομονώσουν.

 

3. Πώς προχωράει το θέμα του Τζαμιού και που έχει φτάσει σήμερα;

Ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο πρώην Πρωθυπουργός της Ελλάδας έχει δηλώσει στις 24/10/2010 ότι η Αθήνα θα αποκτήσει επίσημο Τέμενος όπως προβλέπει ο νόμος που ψηφίστηκε το 2006 από την προηγούμενη κυβέρνηση. Σχεδόν όλα τα κόμματα συμφωνούν να κατασκευαστεί το Τέμενος. Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει, εδώ και χρόνια, πει ότι το υποστηρίζει. Μάλιστα παλιότερα είχε προσφέρει και γη για να κτιστεί αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση προτίμησε να το κτίσει στον Βοτανικό, μια περιοχή κοντά στο κέντρο της Αθήνας που παραχωρήθηκε από τον ελληνικό στρατό. Έχουν προχωρήσει τα πράγματα και έχει ψηφιστεί μια νομοθετική ρύθμιση για να επιλυθούν διάφορα διαδικαστικά ζητήματα που είναι φυσικό να προκύπτουν. Στόχος είναι να κτιστεί πιο γρήγορα. Θα μπορεί να στεγάσει 350 άτομα. Αξίζει όμως να τονιστεί κάτι. Όλοι γνωρίζουν σε πόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση είναι η Ελλάδα. Παρόλα αυτά η ελληνική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να χτίσει το Τέμενος με κρατική χρηματοδότηση, όχι με δωρεές από ιδιώτες ή από άλλες χώρες, γιατί θέλει να δώσει ένα πολύ καθαρό μήνυμα στους μουσουλμάνους όλου του κόσμου. Το Τέμενος θα είναι ένα σύμβολο φιλίας, ανεξιθρησκίας και ειρηνικής συνύπαρξης.

 

4. Τι θα θέλατε από τους Μουσουλμάνους ώστε να έχουν καλύτερη παρουσία στη χώρα; (π.χ. καλύτερη οργάνωση, περισσότερη διαφάνεια κ.λ.π.)

Να μάθουν όλοι την ελληνική γλώσσα ώστε να μην τους εκμεταλλεύονται κάποιοι άλλοι μουσουλμάνοι που έχουν μάθει ελληνικά.

 

5. Έχετε σκοπό να σχηματίσετε ένα ισλαμικό συμβούλιο που αναγνωρίζεται από το κράτος, ή  θεωρείτε αυτό το ζήτημα εσωτερική ισλαμική υπόθεση;

Αυτό είναι ένα ζήτημα που ακόμα δεν μας έχει απασχολήσει. Όπως γνωρίζετε, στο Ισλάμ δεν υπάρχουν τέτοιες θεσμοθετημένες διαδικασίες παρόλα αυτά η Ελληνική Πολιτεία θα είναι πρόθυμη να βοηθήσει όπου χρειαστεί.

 

6. Έχετε διαβάσει κάποια πράγματα για το Ισλάμ, ποια είναι τα παρεξηγημένα σημεία του για τους Έλληνες; Πως λύνονται αυτά;

Μεγάλοι Άραβες μουσουλμάνοι φιλόσοφοι και θεολόγοι έμαθαν αρχαία ελληνικά και διάβασαν τον Αριστοτέλη, τον Πλωτίνο και άλλους έλληνες φιλοσόφους. Ο Αλ Κίντι, ο Αλ Φαράμπι, ο Ιμπν Αλή Ίμπν Σίνα, ο Ιμπν Ρούσντ  φωτίζουν ακόμα και σήμερα με όσα έγραψαν. Όμως λόγω ιστορικών συνθηκών στην Ελλάδα υπάρχει μια ταύτιση του Ισλάμ με την Τουρκία. Όμως το Ισλάμ δεν ανήκει στην Τουρκία. Το Κοράνι δεν είναι γραμμένο στα τούρκικα. Οι μεγάλοι διανοητές του Ισλάμ είναι κυρίως Άραβες και Πέρσες.

 

* Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στην αραβική γλώσσα (http://www.islamonline.net/ara/IOLIslamics_C/1278408979117)

Ακολουθεί το ελληνικό κείμενο

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων σχετικά με δηλώσεις του Μητροπολίτη Κονίτσης

Συντάκτης: – 01/09/2011

Δήλωση του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων: 1/09/2011

«Ποτέ δεν ήταν δύσκολο το έργο όσων κινούνται στα άκρα, αντίθετα ήταν και είναι πολύ δύσκολη η αποστολή εκέινου που προτιμά τη μέση οδό, την οδό της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.

Για πρώτη φορά λειτουργεί επιτυχώς θεσμοθετημένη Επιτροπή Διαλόγου με την Εκκλησία. Την ίδια στιγμή που  αυτή προσφέρει λύσεις σε χρόνια προβλήματα, ορισμένοι επιλέγουν να κηρύξουν τον λόγο του μίσους, της σύγκρουσης και της ύβρης. Δεν θέλουν λύσεις, δεν θέλουν διάλογο. Θα ήταν χρήσιμο να αντιληφθούν ότι πριονίζουν το κλαδί που κάθονται».